A Netalfa Kft. szolgáltatásainak fókuszában az ügyfél áll: elsődleges cél, hogy ügyfelünk valóban azt kapja, amire szüksége van. Ezt egyeztetésekkel, megoldási javaslatokkal tudjuk elérni, ismertetve az egyes lehetőségek költségvonzatát, előnyeit, hátrányait, kockázatait.

Minden esetben szempont, hogy az informatikai infrastruktúra és szolgáltatások a cégek számára nem pénznyelők, hanem eszközök az ügyvitel, termelékenység hatékonyságának növelésére: nem megfelelő informatikai szolgáltatás működési kockázatot jelent, csökkenti a produktivitást.

Az általunk végzett munka során hangsúlyt kap az információ biztonság, hosszú távú szempontok figyelembe vétele: azaz a tevékenység nem pusztán az éppen felmerült probléma/feladat “megoldása”, hanem hosszú távon gazdaságosan fenntartható állapot/folyamat/rendszer létrehozása.

Fejlesztés

Akár korábbi, kiöregedett infrastruktúrát kell lecserélni, vagy meglévőt kell fejleszteni, partnerek vagyunk.

Új fizikai rendszer nem jelenti a korábbi szolgáltatások újratelepítését, hiszen megfelelő szoftverekkel teljes operációs környezetek migrálhatók virtualizációs környezetbe (akár Windows 2000-ig visszamenőleg), élvezve annak minden előnyét.

Infrastruktúra építése, fejlesztése során az általunk biztosított megoldások tetszőleges részhalmazát lehet alkalmazni, akár több lépcsőben ütemezve a tevékenységeket.

Felmérés

Infrastruktúra felmérésének több célja lehet:

  • információ gyűjtése:
    • erőforrás-használat
    • működési jellemzők
    • konfiguráció
    • dokumentálás (tipikusan kevés a rendszer dokumentáció)
  • problémák felderítése, általában a következő problémák szoktak előfordulni:
    • hiányos biztonsági mentések
    • rosszul konfigurált eszközök (redundánsnak gondolt infrastruktúra, de konfigurációja révén mégsem)
    • észszerűtlen hardver konfigurációk
    • szoftverek licencelése (elsősorban operációs rendszerek)
    • monitorozás hiánya

A felmérések eredménye tipikusan további fejlesztések, javítások alapjául tud szolgálni.

Tanácsadás

Számos cég rendelkezik saját informatikai munkaerővel, de tipikus, hogy a saját informatikusoknak a napi teendők mellett nincs idejük elmélyülni egy-egy speciális részterület kérdéseiben. Ilyen esetekben tudunk segítséget nyújtani felhasználva tapasztalatunkat: mely technológiák állnak rendelkezésre, melyiknek mi az előnye/hátránya, mennyibe kerül.

Amennyiben beszerzésre kerül sor, a leendő infrastruktúra elemeit (hardverek, szoftverek) meg kell tervezni, méretezni, ebben is közre tudunk működni.

Üzemeltetés

Egyedi/egyszeri fejlesztésen és tanácsadáson felül szükség lehet folyamatos együttműködésre, amennyiben a cégnél nincs megfelelő ismerettel rendelkező informatikus, vagy bizonyos részterületeken vagy időben (például szabadság/betegség) humánerőforrás hiány van.

A tevékenység tipikusan “hibrid” módban történik: a feladatok jelentős része elvégezhető távolról megfelelő biztonságú távoli kapcsolaton keresztül (VPN), szükség esetén helyszínen is meg tudunk jelenni.

Értékesítés

Bizonyos informatikai eszközöket, szoftvereket hozzáadott szolgáltatás nélkül is értékesítünk, megkeresésére ajánlatot küldünk. Ez esetben a beüzemelés, konfiguráció, integráció a vásárló feladata.

Szükség esetén egyeztetünk az ajánlatkérővel (például ellentmondás vagy tapasztalattól eltérő konfiguráció), akár alternatív terméket is ajánlunk.

  • szoftverek:
    • Microsoft (operációs rendszerek, adatbázis-kezelő irodai programcsomagok, felhő – O365)
    • Nakivo (mentés, replikáció)
    • Runecast (VMware felmérés)
    • Veeam (mentés, replikáció, monitorozás)
    • VMware (virtualizáció)
    • Zerto (replikáció)
  • kiszolgáló infrastruktúra:
    • kiszolgálók (Dell-EMC, Fujitsu, HPE, …)
    • tárolók (Dell-EMC, Fujitsu, NetApp)
    • hálózati eszközök (Brocade, Cisco, Dell-EMC, Fortinet)

Egyéb termékeket korlátozottan vagy csak szerződött ügyfeleinknek értékesítünk, akiknek ismerjük az igényeit, elvárásait.