Az informatikai ipar belépett a felhőkorszakba. A felhő “minősítésű” szolgáltatás eleinte bizonyos technológiai hátteret is jelentett, mára azonban az üzleti szemléletű (marketing) meghatározás terjedt el jobban: korlátozott kötöttséggel rendelkező, szolgáltatás igénybevételével arányos költségű szolgáltatás. Azaz adott műszaki tartalom igénybevétele úgy, hogy annak hátterével az igénybe vevőnek nem kell foglalkoznia.

Mikor kell/lehet/célszerű felhő szolgáltatást igénybe venni?

  • speciális a szolgáltatás, melynek bevezetése különleges szakértelmet igényel
  • adott méretben nem gazdaságos helyi infrastruktúrában futtatni
  • licencelési vagy egyéb szempontok miatt nem gazdaságos megvásárolni
  • rugalmas erőforrás használati igény merül fel (rendszeresen változó vagy ideiglenes erőforrások)
  • szolgáltatás alapú költségmodell kedvezőbb a cég számára

A Netalfa Kft. több modellben együtt tud működni felhő alapú szolgáltatások terén:

  • szolgáltatások biztosítása saját infrastruktúrából
  • közvetített szolgáltatással
  • tanácsadási ajánlással

Az alábbi néhány példa nem teljes körű, a leggyakoribb eseteket ölelik fel.

Levelezés

Az egyik, ha nem a legelterjedtebb felhőszolgáltatás.

Közvetített szolgáltatásként is tudjuk biztosítani (Microsoft M365), szolgáltató független biztonsági mentéssel.

Távoli munkakörnyezet

Elsősorban kis cégek számára közös munkaterület biztosítása:

  • távoli munkaasztal (ügyviteli program)
  • adatbázis
  • fájlszerver
  • címtár szolgáltatás (Active Directory) Microsoft Azure integrációval

Távoli mentés/replikáció

Saját infrastruktúrájában futó virtuális gépek számára van szüksége távoli tárhelyre annak érdekében, hogy katasztrófa esetén az adatok rendelkezésre álljanak, akár minél gyorsabban futtatható formában.

Adattárolás: fájl és adatbázis

Több ügyfelünknek megbízható kiszolgáló infrastruktúrára van szükség, mely helyileg nem lenne költséghatékony. Az adatbázisokat különféle, ügyfelek gépeire telepített szoftverek használják.